Translate

wtorek, 16 czerwca 2015

Dylematy -co by było gdyby ?............

Ostatnio kilkoro z moich znajomych blizszych i dalszych pytało mnie  jak żyję ,daleko od sklepów,marketów,centrum kultury itp. Z dala od teatrów,kin i innych przybytków Melpomeny. Moi drodzy ja już z racji swego wieku,i mieszkania w rożnych miejscach naszego kraju/w tym 40 lat w stolicy/ byłam  tak naprawdę wszędzie.Teraz dożyłam takiego wspaniałego czasu ,że wirtualnie mogę być w każdym zakątku naszej ziemi. I to jest właśnie dla mnie największą radością. Moja choroba sprawiła ,iż nawet,gdybym mieszkała blisko  ciekawych miejsc,nie zawsze mogłabym z nich korzystać.Kiedy mieszkałam w stolicy żyłam w wielkiej symbiozie z kulturą. Chodziłam do kin,teatrów,muzeów. Uczestniczyłam w pełni w życiu kulturalnym. Miałam też okazję poznać "wspołczesne światynie" jakimi nazywane są Centra handlowe. Z racji swojej pracy zawodowej miałam możliwość poznawania wielu ciekawych ludzi kultury,sportu. Swoimi wspomnieniami mogłabym ,obdzielić/przepraszam za kolokwializm/pułk wojska..I to we mnie jest i tego mi nikt nie odbierze. Teraz od kilku lat mieszkam  na wsi. Wieś jest nie duża ma niewiele ponad tysiąc mieszkanców. Wieś jest na Mazowszu. Widnokrąg gładki jak stół. Na lekkim wzniesieniu króluje  świątynia katolicka pod wezwaniem Ojca Maksymiliana Kolbe. Polecam wystukanie w Google  :Bramki kosciół pod wezwaniem Maksymiliana Kolbe.Historia koscioła bardzo ciekawa.Serdecznie polecam. Zapytano mnie jak  z zakupami? Są dwa sklepy czynne i w sobotę i w niedzielę. I proszę mi wierzyć,oba się starają mieć dobre zaopatrzenie. Takich pysznych pomidorów nigdzie nie kupicie jak tu. Są duże karbowane,dojrzałe aż,słodkie i bardzo tanie.Wspaniały biały ser ,taka polska mozarella zadowoli chyba nawet bardzo wybrednych. Ja się nim zajadam nieprzytomnie. Wyroby mięsne jednej z wytwórni /znanej z programów w tv/ też w ciagłej sprzedaży.  Dla młodych dojazd do stolicy bardzo dobry. Stacja nazywa się Boża Wola. Po 40 minutach jesteśmy w Warszawie. Na Dworcu Zachodnim a tam,już można dojechać wszędzie. Byłabym zapomniała. Najważniejsza z racji  mojego stanu zdrowia  jest podstawowa opieka medyczna.  Jest wspaniale zoorganizowana.  Cały personel  rzeczowy z wielką empatia do pacjentów. Bez czekania i kolejek. Jest też Nocna Pomoc Lekarska która dostępna jest w nocy w stanach nagłych zachorowań. W razie koniecznosci leczenia specjalistycznego w Błoniu /około 12 km/dostępni są lekarze wielu specjalności. Tak ze widzicie nie jest nam zle tu mieszkać.Jest dobrze.W dobie internetu w kazdej chwili mogę się znalezć w innym miejscu. Napisała bara66.



1 komentarz:

m_16Waszek pisze...

Cuuudowne! Słów brak..